joomla visitor
Korte agendatoon de hele agenda

NLP Practitioner Opleiding

23 juni
NLP practitioner opleiding
23/06/24 10:00 - 29/06/24 18:00

NLP Master Practitioner opleiding

4 aug
NLP master practitioner opeiding
04/08/24 10:00 - 10/08/24 18:00
13 sept
NLP master practitioner opleiding - blok 2
13/09/24 10:00 - 14/09/24 18:00

NLP Xlence opleiding

25 apr
XLence™ Coach - Blok 4: Hypnose
25/04/24 10:00 - 26/04/24 17:00
17 mei
XLence™ Coach - Blok 5: XLence™ Coach 2
17/05/24 10:00 - 18/05/24 17:00

NLP Masterclass workshops

Geen activiteiten gevonden

Zakelijke workshops

Geen activiteiten gevonden

Identity Compass

1 mei
IC training
01/05/24 10:00 - 17:00
2 mei
IC training
02/05/24 10:00 - 17:00
3 mei
IC training
03/05/24 10:00 - 14:00
6 juni
Identity Compass - Gedrag in organisaties
06/06/24 10:00 - 07/06/24 17:00
Contactinformatie
Bas Licher
06 46 15 64 64
bas.licher@ravisie.nl
Henk Wim Lijftogt
Adres
Nijenheim 6409
3704 BN Zeist
030 699 02 50

IBAN
BTW nr.
KvK nr.
NL22 ABNA 0883 1578 10
NL861591021B01
80214924
 
 
Abbaye Faverney
3 Place de la République
70160 Faverney, Frankrijk
 
030 699 02 50
Bas
06 46 15 64 64
 
In communicatie vertellen mensen elkaar wat ze denken of ze delen hun ervaringen. Bijvoorbeeld, u hebt een bepaald idee dat u met iemand wil bespreken of u wilt uw medewerkers iets duidelijk maken. In dit proces van communiceren begint het bij informatie die we ergens in onze gedachten of herinneringen hebben. Veelal gaat ’t om heel veel informatie en min of meer ongestructureerd door de vele mogelijkheden om over een bepaalde gedachte iets te vertellen (waar ga je beginnen met vertellen en wat vertel je precies). Vanuit de gedachte of herinnering wordt een deel van de informatie opgehaald en vervolgens verwerkt en bewerkt naar een meer gestructureerd verhaal. Uiteindelijk wordt er maar een klein stukje uit het grote geheel verteld en is uw verhaal een extract geworden van de grote hoeveelheid aan informatie in uw gedachten en herinneringen.

De verwerking van informatie in het denken volgt vaste patonen, waarin voorkeuren bestaan die de informatie op een bepaalde manier verwerken. Dit proces van communiceren is voor ca. 95% onbewust.

Deze Masterclass is bedoeld voor eenieder die zich wil verdiepen in wat er in het menselijk brein omgaat. Wilt u weten wat denkvoorkeuren precies doen? Of zoekt u handvatten om problemen op te lossen bij communicatie of samenwerking? Wilt u meer controle krijgen over uw eigen gedrag? Dan is deze Masterclass iets voor u.

Wat zijn denkvoorkeuren?

De zintuigen halen informatie op uit de omgeving, die vervolgens door de hersenen worden verwerkt, op een manier dat het gemakkelijk wordt gemaakt om die informatie te onthouden of om er direct iets mee te doen. In dit proces van verwerken spelen denkvoorkeuren een belangrijk rol.
Bijvoorbeeld: bent u geneigd om meer te denken in de 'grote lijn', in grote brokken (globaal), of is het uw voorkeur om meer in details te denken, of bent u juist flexibel in het gebruik van uw voorkeuren en kunt u zowel de grote lijn als de details in uw verhaal combineren.

Denkvoorkeuren zijn dus een belangrijk factor bij het verwerken van informatie door de hersenen en kunnen gezien worden als 'onbewuste programma's die het denken op een bepaalde manier beïnvloeden. Elk gedrag vloeit voort uit het denken en daarmee hebben denkvoorkeuren een invloed op iemands gedrag. De manier waarop hersenen informatie verwerken en bewerken bepaalt dus mede of iemand iets goed kun of niet. Denkvoorkeuren hebben zo een grote invloed op sociale competenties. 

Sociale competenties

Denkvoorkeuren spelen een belangrijke rol in de manier van denken en hebben dan ook een direct effect op de manier van communiceren en reageren. Sociale competenties worden gestuurd door denkvoorkeuren. Voor bijvoorbeeld iemand die heel goed kan redigeren of die goed is in kwaliteitsbewaking spelen denkvoorkeuren, waarmee details en verschillen gemakkelijk herkend kunnen worden, een belangrijke rol. Voor een goed communicator of een goed leider geldt dan ook dat daarvoor bepaalde denkvoorkeuren aanwezig moeten zijn.

Wat leert u in deze Masterclass?

U leert om te luisteren naar iemands denkvoorkeuren. U krijgt inzicht in wat de belangrijkste denkvoorkeuren zijn en wat ze betekenen.
Daarnaast leert u dat denkvoorkeuren belangrijk zijn bij sociale competenties zoals: goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen, leidinggevende kwaliteiten. Verder krijg u inzicht in hoe u uw sociale competenties kunt verbeteren. 

Denkvoorkeuren helpen mee om wel of niet competent te zijn voor een bepaalde sociale vaardigheid. In deze Masterclass worden een aantal van de sociale competenties met de bijbehorende denkvoorkeuren behandeld.
Wilt u meer leren over denkvoorkeuren en sociale competenties? Schrijf u dan in voor deze Masterclass. Wilt u eerst meer weten over deze masterclass, neem dan contact op via 06 46 15 64 64 of stuur een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Adres: nader te bepalen 
Route:   
Data: nog niet ingepland
Aantal dagen:      4 dagen in 2 blokken
Werktijden: 09.00u tot 17.00u
Lunch: inbegrepen
Trainer: Bas Licher
Investering: € ,00 excl. btw

springest score 98
SocietyLogoSOCLOGO1
IC logo